Terug

Retourneren

Retourneren

Zichttermijn

Bij de aankoop van producten online heb je volgens de wet de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden gedurende veertien (14) werkdagen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product. Tijdens deze termijn dien je wel zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Indien je van het herroepingsrecht gebruik maakt, kun je het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons retourneren.

Bij pixigo.nl hanteren we extra lange retourperiode van 30 dagen. Heb je een product nog ongeopend in huis en bedenk je binnen 30 dagen* dat je deze wilt retourneren doen we daar niet moeilijk over.  Neem gewoon contact met ons op of meld je retour online aan via je account. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag teruggestort.

Uitzonderingen extra lange retourperiode

  • DJI producten waaronder Drones en Gimbals. Hiervoor geldt de standaard retourperiode van 14 werkdagen in ongeopende verpakking.
  • Yuneec drones en accessoires. Hiervoor geldt de standaard retourperiode van 14 werkdagen in ongeopende verpakking.
  • Producten die zijn aangeschaft op afbetaling via Spraypay gespreid betalen. Wil je een gespreid betalen bestelling annuleren dan ontvangen wij graag binnen 14 werkdagen de retouraanvraag. Na deze 14 werkdagen kunnen er kosten in rekening gebracht worden voor de kredietcontrole.

Volledig uitgezonderd van retourneren

Retour sturen is niet mogelijk voor speciaal bestelde en/of speciaal op maat gemaakte artikelen. Hierbij kan je denken aan bedrukte lenzen of bedrukte selfiesticks.

Zie hiervoor ook artikel 7 van onze Algemene Voorwaarden.


Retouren aanmelden/verzenden

Elke retour kan vooraf gemeld worden door een e-mail te sturen naar info@pixigo.nl of door middel van het aangeboden emailformulier op de website binnen de 30 dagen nadat de producten ontvangen werden.
Je moet de kosten voor het terugsturen wel zelf dragen. Daar maken we een uitzondering op indien wij het verkeerde product of onjuiste informatie hebben gegeven.

De consument draagt het risico voor de retourzending, wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat je een eventuele vermissing kan claimen bij de vervoerder. Verzending via PostNL kost 6,95 voor standaard onverzekerde verzending. Wij raden u aan om uw retour aangetekend en verzekerd te verzenden. Dit kost bij PostNL op het moment van schrijven 8,60 euro.


Het retouradres is:

Pixigo.nl
tav Thomas Brons
Louis Armstrongstraat 16
3813 ZL 
Amersfoort
tav pixigo.nl retouren

 

Je kan ook gebruik maken van een standaard retourformulier, maar retourneren met de originele pakbon is ook een mogelijkheid. 

 

Kosten retourneren

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, komen alleen de kosten van de verzending voor je rekening. Verzending via PostNL kost 6,95 voor standaard onverzekerde verzending. Wij raden je aan om een retour aangetekend en verzekerd te verzenden. Dit kost op het moment van schrijven 8,60 euro. Standaard verzending kost op het moment van schrijven 6,95 euro. Wij nemen deze kosten voor onze rekening indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier te wijten is aan ons handelen.

Neem contact op

* Verplichte velden

Veelgestelde vragen


1. Bestelling annuleren of retourneren

1.1 Bestelling retourneren

Zichttermijn

Bij de aankoop van producten online heb je volgens de wet de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgaaf van reden te ontbinden gedurende veertien (14) werkdagen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product. Tijdens deze termijn dien je wel zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Indien je van het herroepingsrecht gebruik maakt, kun je het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan ons retourneren.

Bij pixigo.nl hanteren we extra lange retourperiode van 30 dagen. Heb je een product nog ongeopend in huis en bedenk je binnen 30 dagen* dat je deze wilt retourneren doen we daar niet moeilijk over.  Neem gewoon contact met ons op of meld je retour online aan via je account. Je krijgt dan het volledige aankoopbedrag teruggestort.

Uitzonderingen extra lange retourperiode

  • DJI producten waaronder Drones en Gimbals. Hiervoor geldt de standaard retourperiode van 14 werkdagen in ongeopende verpakking.
  • Yuneec drones en accessoires. Hiervoor geldt de standaard retourperiode van 14 werkdagen in ongeopende verpakking.
  • Producten die zijn aangeschaft op afbetaling via Spraypay gespreid betalen. Wil je een gespreid betalen bestelling annuleren dan ontvangen wij graag binnen14 werkdagen de retouraanvraag. Na deze 14 werkdagen kunnen er kosten in rekening gebracht worden voor de kredietcontrole.

Volledig uitgezonderd van retourneren

Retour sturen is niet mogelijk voor speciaal bestelde en/of speciaal op maat gemaakte artikelen. Hierbij kan je denken aan bedrukte lenzen of bedrukte selfiesticks.

Zie hiervoor ook artikel 7 van onze Algemene Voorwaarden.


Retouren aanmelden/verzenden

Elke retour kan vooraf gemeld worden door een e-mail te sturen naar info@pixigo.nl of door middel van het aangeboden emailformulier op de website binnen de 30 dagen nadat de producten ontvangen werden.
Je moet de kosten voor het terugsturen wel zelf dragen. Daar maken we een uitzondering op indien wij het verkeerde product of onjuiste informatie hebben gegeven.

De consument draagt het risico voor de retourzending, wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren, zodat je een eventuele vermissing kan claimen bij de vervoerder. Verzending via PostNL kost 6,95 voor standaard onverzekerde verzending. Wij raden u aan om uw retour aangetekend en verzekerd te verzenden. Dit kost bij PostNL op het moment van schrijven 8,60 euro.


Het retouradres is:

Pixigo.nl
tav Thomas Brons
Louis Armstrongstraat 16
3813 ZL 
Amersfoort
tav pixigo.nl retouren

 

Je kan ook gebruik maken van een standaard retourformulier, maar retourneren met de originele pakbon is ook een mogelijkheid. 

 

Kosten retourneren

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, komen alleen de kosten van de verzending voor je rekening. Verzending via PostNL kost 6,95 voor standaard onverzekerde verzending. Wij raden je aan om een retour aangetekend en verzekerd te verzenden. Dit kost op het moment van schrijven 8,60 euro. Standaard verzending kost op het moment van schrijven 6,95 euro. Wij nemen deze kosten voor onze rekening indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier te wijten is aan ons handelen.

2. Levering en verzendkosten

2.1 Levertijden via PostNL (NL)

Waneer wordt de bestelling verzonden?

Wanneer je vandaag bestelt zullen wij je bestelling de volgende werkdag bij een PostNL punt inleveren voor aflevering. De bestelling wordt overgedragen aan het verzendpunt van maandag tot en met vrijdag.

Bestel je op vrijdag, zaterdag of zondag dan is maandag de eerste dag dat wij je bestelling aan PostNL kunnen overdragen. Je pakket zal dan in de meeste gevallen dinsdag geleverd worden.

PostNL levert in de meeste gevallen binnen 24 uur na verzending. Een bestelling hoeft helaas niet per definitie direct de volgende dag aan te komen. Wij zullen er echter wel alles aan doen om de bestellingen zo snel mogelijk te verzenden, helaas kunnen we geen invloed uitoefenen op de transporteur.

Heb je specifieke wensen over levertijd, verpakking of iets anders, dan kun je het beste contact met ons opnemen per email of per chat rechtonderaan het scherm of dit aangeven in het opmerkingen veld bij je bestelling.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Nederland:

     
Besteld op Verzonden op Je ontvangt de bestelling op*
Maandag Dinsdag Woensdag
Dinsdag Woensdag Donderdag 
Woensdag Donderdag Vrijdag 
Donderdag Vrijdag Zaterdag 
Vrijdag Maandag Dinsdag 
Zaterdag Maandag Dinsdag 
Zondag Maandag Dinsdag 
     

 *Houd er ten alle tijde rekening mee dat er (onvoorziene) vertragingen kunnen optreden in het bezorgproces. 

Hoe weet je of de betaling is ontvangen van mijn bestelling?

Pixigo.nl heeft een automatisch bestelsysteem. Wanneer de betaling van je bestelling binnen is krijgt je automatisch een e-mail met daarin de status van je order.

Betaal je met iDeal, paypal of creditcard dan is de bestelling direct betaald. Betaal je met een bankoverschrijving dan ontvang je van ons een bevestiging van de betaling op een later moment. Je bestelling zal verzonden worden als wij de betaling binnen hebben.

 

Vragen?

Mocht u vragen hebben over je bestelling kunt u ons bereiken via het contactformulier op de website, via je aangemaakte account of via info@pixigo.nl

 


Verzending naar Belgie

Wij kunnen ook verzenden naar Belgie. Verzendtijd voor Belgie ligt tussen de 2 en 5 werkdagen.

Verzendkosten voor Belgie

Naar Belgie verzenden wij standaard met de pakketdienst. De standaard verzendkosten voor een pakket voor Belgie zijn 7,99 euro. 

Voor alle verzendmethodes geldt: Vandaag besteld, morgen verzonden.


2.2 Levertijden via Fietskoeriers (NL)

In ons bestelproces kan je kiezen om je bestelling te laten afleveren via Fietskoeriers. Fietskoeriers.nl is de duurzaamste en meest klantvriendelijke pakketbezorger van Nederland. Alle pakketjes die in de stad bezorgd moeten worden, worden namelijk met groengasauto’s afgeleverd in een hub aan de rand van de stad en van daaruit op de fiets bij je thuisbezorgd. Ook voor alle bezorgingen buiten de stad worden deze groengasauto’s ingezet.

Wanneer kan ik mijn bestelling dan verwachten?

 Via Fietskoeriers.nl in Nederland:

Besteld op Verzonden op Je ontvangt de bestelling op*
Maandag Dinsdag Dinsdag tussen 18:00 en 22:00 uur
Dinsdag Woensdag Woensdag tussen 18:00 en 22:00 uur
Woensdag Donderdag Donderdag tussen 18:00 en 22:00 uur 
Donderdag Vrijdag Vrijdag tussen 18:00 en 22:00 uur 
Vrijdag Maandag Maandag tussen 18:00 en 22:00 uur 
Zaterdag Maandag Maandag tussen 18:00 en 22:00 uur  
Zondag Maandag Maandag tussen 18:00 en 22:00 uur  

  *Houd er ten alle tijde rekening mee dat er (onvoorziene) vertragingen kunnen optreden in het bezorgproces. 

 

Mileuvriendelijke verzending via Fietskoeriers:

Bij Pixigo.nl vinden we het belangrijk dat onze pakketjes op een duurzame manier bezorgd kunnen worden. Daarom kan je bij ons kiezen om de pakketjes via Fietskoeriers.nl te laten bezorgen. Fietskoeriers.nl is de duurzaamste en meest klantvriendelijke pakketbezorger van Nederland. Alle pakketjes die in de stad bezorgd moeten worden, worden namelijk met groengasauto’s afgeleverd in een hub aan de rand van de stad en van daaruit op de fiets bij je thuisbezorgd. Ook voor alle bezorgingen buiten de stad worden deze groengasauto’s ingezet.

Door de combinatie van het inzetten van duurzame vervoersmiddelen, het slimme logistieke netwerk en het persoonlijke contact met ontvangers zorgen we er met zijn allen voor dat pakketjes zo veel mogelijk in één keer bezorgd worden. Op die manier beperken we de uitstoot van CO2 per pakketje tot een minimum.

Meer weten? Kijk op www.fietskoeriers.nl.

Vragen?

Mocht je vragen hebben over je bestelling kunt je ons bereiken via het contactformulier op de website, via je aangemaakte account of via info@pixigo.nl

Heb je specifieke wensen over levertijd, verpakking of iets anders, dan kun je het beste contact met ons opnemen per email of per chat rechtonderaan het scherm of dit aangeven in het opmerkingen veld bij je bestelling.


2.3 Help, mijn bestelling is niet bezorgd !

Heel soms komt het voor dat een pakket kwijt raakt of niet bezorgd kan worden. Mocht je geen bestelling ontvangen hebben dan horen we dat graag zo snel mogelijk zodat we een oplossing kunnen bieden. 

Indien wij een bestelling retour ontvangen omdat het pakket niet opgehaald is bij een afhaalpunt of niet bezorgd kon worden zullen wij contact met je opnemen.

Neem bij vragen contact tijdig contact met ons op zodat we een passende oplossing kunnen vinden.

Om een beschadigde of zoekgeraakte zending te kunnen oplossen dient er binnen 45 dagen na besteldatum contact met ons gezocht te worden. 

2.4 Verzendkosten

Verzendkosten binnen Nederland

Verzending via PostNL

Alle bestellingen met een waarde van meer dan 40,- euro worden binnen Nederland met PostNL gratis verzonden. Onder de 40,- zijn de verzendkosten slecht 4,99 euro. Sommige producten passen door de brievenbus en hebben daarom lagere verzendkosten. Indien je bestelling door de brievenbus past vindt je bij het afrekenen een goedkopere verzendoptie. 

Daarnaast heb je deze keuze voor diverse alternatieve verzendmethodes:

Verzending via Fietskoeriers

Via fietskoerier bieden we je een mileuvriendelijke en snelle bezorgoptie. Via deze verzendmethode ontvang je de bestelling de eerstvolgende werkdag tussen 18:00 en 22:00 uur. Precies op de tijden dat de meest mensen thuis zijn. Je hoeft dus niet langer te wahten op je bestelling. 

Deze service kost slechts 1,99 euro extra. 

Voor alle verzendmethodes geldt: Vandaag besteld, morgen verzonden.  

 

Vragen?

Mocht je vragen hebben over je bestelling kunt je ons bereiken via het contactformulier op de website, via je aangemaakte account of via info@pixigo.nl

 


Verzendkosten voor Belgie

Naar Belgie verzenden wij standaard met de pakketdienst. De standaard verzendkosten voor een pakket voor Belgie zijn 5,99 euro. 

Voor alle bestellingen geldt: Vandaag besteld, volgende werkdag verzonden.

Bijvoorbeeld:

  • Maandag besteld, dinsdag verzonden
  • Vrijdag besteld, maandag verzonden
  • Zondag besteld, maandag verzonden
  • Woensdag besteld, donderdag verzonden

 

3. Betaling

3.1 Op rekening betalen

Bij Pixigo.nl is het voor bedrijven mogelijk om op rekening te betalen. De eerste bestelling dient vooruit betaald te worden. Daarna is het in overleg mogelijk om op rekening te betalen. 

Het is ook mogelijk om de betaling te laten verlopen via Afterpay of Spraypay.

4. olloclip

4.1 Past de olloclip als ik een screenprotector gebruik?

De olloclip wordt zeer nauwkeurig geproduceerd. Alle afmetingen zijn gebaseerd op het gebruik met een "kale" olloclip zonder screenprotector of case. Wij kunnen niet garanderen dat de olloclip gaat passen met de screenprotector op je iPhone. 

  • Je kan een stukje uit de screenprotector of case snijden zodat de olloclip wel zal passen
  • Indien het een dunne screenprotector is kan het wellicht passen. Wij kunnen echter niet garanderen dat de screenprotector onbeschadigd blijft. 

4.2 Past de olloclip als ik een case gebruik?

Nee, helaas kan je de olloclip niet gebruiken als je een case gebruikt van een ander merk. Wel zijn er voor de iPhone cases verkrijgbaar van olloclip zelf.

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box
Pixigo.nl 9,2 / 10 - 270 Reviews @ Kiyoh
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »